Sunday, May 29, 2011

Home alone

Treningslogg

I dag har Safira fått seg en god skogtur opp til "stor-forra". Er veldig bra på frivillig innkomst samt innkalling når vi går i skogen, noe jeg ikke kan skryte på ho ellers når vi er hjemme på gårdsplassen. Da er det mange ting som kan være mye mer interessante enn å høre på hva matmor sier. Må nok lage meg en konkret og detaljert plan over hvordan jeg skal trene dette bedre.

Ellers har dagen i dag vært preget av konfirmasjon, så Safira har måtte tilbrakt en stor del av dagen i buret hjemme. I og med at vi til vanlig ikke trenger å forlate ho så mye alene hjemme, har ho heller ikke fått så mye trening på dette. Det er som oftest bare småturer på 1-3 timer. Burde nok gjennomføre flere home-alone-treninger. Men på trass av dette er ho veldig flink, og var helt rolig i buret når vi kom hjem igjen etter over 5 timer. Da ble det en liten luftetur med påfølgende trening.

Dagens treningsøkter har bestått av "frivillig ligg fra utgangsstilling venstre side", "holde fast apportbukk i 1-3 sek når jeg drar litt i den" samt "ligg på avstand". Det hele foregikk ute på gårdsplassen, og jeg var aktiv med ball-lek både i og mellom øktene. Opplever at dette gjør Safira mye mer fokusert.

Helgen er over og i morgen skal vi til veterinæren og ta stingene etter operasjonen i forrige uke. Håper det går greit... Ho e ikke videre begeistret for at noen pirker på dette området. Skal se om jeg finner noen supre godbiter som kan få ho til å samarbeide litt bedre. Det er i alle fall bra at hun ikke vegrer for besøk hos veterinær. Godbitene sitter jo veldig løst når vi kommer dit ;)

No comments:

Post a Comment